رزمایش آمادهبهکاری مولدهای اضطراری دستگاههای اجرایی قزوین
رزمایش آماده بکاری مولدهای اضطراری دستگاههای اجرایی استان به صورت ویدئو کنفرانسی در شرکت توزیع برق استان قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، در رزمایش آمادهبهکاری مولدهای اضطراری دستگاههای اجرایی استان، میزان آمادگی دستگاههای اجرایی بهویژه مراکز درمانی و حیاتی استان در زمینه تأمین برق در شرایط اضطراری مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.
این مانور بهطور همزمان در ۱۵ نقطه از استان قزوین اجرا شد و نیروهای شرکت توزیع نیروی برق با حضور در بیمارستانها، مراکز مخابراتی و سایر دستگاههای حساس، عملکرد ژنراتورهای تولید برق اضطراری را مورد بازبینی و آزمایش قرار دادند.
مهدی خانی، مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین، در این نشست با اشاره به اهمیت تأمین برق در شرایط بحرانی گفت: در حوزه برق اضطراری اقدامات مطلوبی صورت گرفته است و اجرای این مانورها به ما کمک میکند تا نقاط ضعف را شناسایی و برطرف کنیم. اگر مشکلی در شبکه برق استان رخ دهد، قادر خواهیم بود بیش از ۳۰ درصد آبرسانی استان را تداوم بخشیم.
وی افزود: برق یکی از زیرساختهای حیاتی کشور است و آمادگی دستگاهها در این زمینه اهمیت بالایی دارد. در مانورها علاوه بر ارزیابی عملکرد تجهیزات، میزان آمادگی دستگاهها نیز سنجیده میشود تا در زمان بحران، تأمین برق مراکز مهم از جمله مراکز درمانی بدون وقفه ادامه یابد.
مدیرکل مدیریت بحران خاطرنشان کرد: این مانورها علاوه بر افزایش سطح آمادگی، موجب اطمینان و آرامش خاطر مردم نیز میشود.
در این نشست اعلام شد بهمنظور تقویت زیرساختهای برق اضطراری، ۴۵ دستگاه دیزلژنراتور از سوی مدیریت بحران استانداری به شرکت توزیع برق واگذار خواهد شد تا در تامین برق مراکز حساس استان مورد استفاده قرار گیرد.